Hukutmaningen 30 dagar

Varför då?

Häng på en 30 dagars utmaning med en superövning som kommer göra dina muskler i vaderna, höfterna och låren mindre tajta. Din ländrygg blir mindre spänd och dina knän mindre stela. Du kommer öka både stabilitet och rörlighet när du gör denna övning.

Dessutom är det bra för tarmen - oops! skitbra alltså :-)

Du kan utföra övningen var som helst, om du inte bryr dig om nån undrar vad du gör så kör den i kassakön när du är och handlar. Du behöver inte vara klädd på något speciellt sätt, kör som du är, där du är. Ta med resten av familjen också, grannarna och kanske de övriga i matkön.

Det är inte den som gör den snyggaste hukningen längst ner som är bäst. Det är den som gör övningen varje dag i 30 dagar, och på så vis får till en skillnad utifrån sitt utgångsläge, som är bäst.

 

Nu kör vi!

Anmäl dig här

 

SÄTT UPP SCHEMAT PÅ BADRUMSSPEGELN & KYLSKÅPET                                               

  • Onsdag 15/11: Sätt dig ner på huk 5 gånger under dagen. Räkna långsamt till 10 varje gång.
  • Torsdag 16/11: Sätt dig ner på huk 5 gånger under dagen. Räkna långsamt till 15 varje gång.
  • Fredag 17/11: Sätt dig ner på huk 5 gånger under dagen. Räkna långsamt till 20 varje gång
  • Lördag 18/11: Sätt dig ner på huk i 8 sekunder x 3 gånger i direkt följd. Gör om detta 5 gånger under dagen. Alt sitter du på huk 2 min i sträck.
  • Söndag 19/11: Sitt kvar på huk i 10 sekunder x 3 gånger i direkt följd. Gör om detta 5 gånger under dagen. eller om du orkar. Alt sitter du på huk 2 minuter och 30 sekunder i sträck

 

Första veckan ”övar”du på att sitta på huk. Då är det ganska enkelt. Vill du sitta längre gör du självklart det.

Jag lägger ut schema för några dagar i taget.

Efter 30 dagar klarar du att sitta 15 minuter på huk under en dag. Antingen uppdelat under dagen eller sammanhängande.

 /20171115_084100.jpg

 

15 nov 2017

 
Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)